Twinkle | Digital Commerce

Bestelproblemen Thuisbezorgd opgelost

2020-03-19
1000562
  • [nieuws]
  • 0:44

Het is weer mogelijk om bij Thuisbezorgd.nl zonder problemen maaltijden te bestellen. De bezorgdienst was gisteren het slachtoffer van een DDoS-aanval.

Daardoor kregen consumenten bij het bestellen geen bevestiging dat hun order was geplaats. In sommige gevallen lukte het helemaal niet om te bestellen. Die problemen zijn nu voorbij, meldt Nu.nl.

Bij een DDoS-aanval worden de servers overspoeld met data, waardoor deze overbelast raken. Thuisbezorgd.nl noemde de situatie gisteren ‘vervelend’, en benadrukte dat het extra naar is dat juist in deze tijd een dergelijke aanval wordt uitgevoerd. Horecagelegenheden moeten namelijk hun deuren sluiten en zoeken naar andere manieren om maaltijden te verkopen, bijvoorbeeld via platforms als Thuisbezorgd, dat het aantal aanmeldingen de afgelopen tijd enorm zag toenemen.

Ceo Jitse groen reageerde gisteren op Twitter al furieus op de hackers: ‘I hope you sleep wel at night’.