Twinkle | Digital Commerce

Teruggekeerd Kijkshop stapt meteen in beauty

2020-02-03
1000562
  • [nieuws]
  • 1:02

Net voor het einde van het jaar keerde de naam Kijkshop weer terug in de winkelstraat. De pure player breidt na een paar maanden het assortiment alweer uit met beautyproducten.

Sinds kort zijn er namelijk meer dan 6.500 beautyproducten te vinden in de webshop, zoals parfum en make-up artikelen. De shop lanceerde eerst met verschillende categorieën in elektronica, maar maakt nu al de uitstap naar een ander segment. Kijkshop claimt de producten laag te kunnen houden doordat het op basis van dropshipping werkt. Het aanbod bestaat uit merken als Armani, Burberry, Calvin Klein en Chanel.

Achter Kijkshop zit ondernemer Konrad van den Bosch, die ook aan het roer staat van onder meer online warenhuis Directsale. Het platform biedt ook ruimte aan andere verkopers, gaf Van den Bosch eerder aan in gesprek met Twinkle: ‘Elke stad heeft lokale retailhelden. Wij willen hun een plek bieden op ons platform. Dus kijk, klik, klaar maar ook kijk, klik en lekker naar de winkel.’

Binnenkort wordt het assortiment wederom uitgebreid met een nieuwe productcategorie. Welke dat is, is nog niet bekend.

Lees ook: 'Kijkshop: We hebben geen aspiraties om winkels te openen' (Twinkle 1 2020)