Twinkle | Digital Commerce

Lidl trekt stekker uit thuisbezorgdienst

2020-01-07
1000562
  • 1:04

Lidl is in België gestopt met het testen van zijn bezorgdienst 'Simpl'. De supermarkt wil eerst de data analyseren voordat het besluit de dienst al dan niet uit te rollen naar andere steden.

Samen met een fietskoeriersdienst bezorgde Lidl sinds 2018 in Gent bepaalde producten aan huis. In eerste instantie was de dienst gratis, maar vanaf mei vorig jaar werd er een vergoeding van drie euro in rekening gebracht. In mei gaf Lidl nog aan wel door te gaan met de dienst, omdat het volgens de supermarkt een succes was. In ongeveer zes maanden werden er ruim 25.000 boodschappen bezorgd. Goed voor zo'n 15.000 kilometer zonder CO2-uitstoot, zo schrijft Gondola.

Nog te vroeg

Een woordvoerster zegt tegen Gondola dat het nog te vroeg is om te zeggen of het project definitief wordt stopgezet. De data moeten eerst worden geanalyseerd om te kijken of het de moeite waard is om het ook in andere steden uit te rollen.

Andere test ook gestopt

Gondola schrijft dat een gelijktijdig testproject met het afhalen van online bestellingen in twee winkels ook is stopgezet. Ook hiervoor geldt dat Lidl, hoewel de resultaten naar eigen zeggen niet slecht zijn, bekeken moet worden of het naar andere winkels is uit te breiden en of er andere mogelijkheden zijn.