Twinkle | Digital Commerce

Gino van Ossel winnaar PIM Marketing Literatuur Prijs 2019

2019-11-27
1000562
  • [nieuws]
  • 1:05

‘Retail - De digitale hysterie voorbij’ door Gino van Ossel is op 26 november door de jury van de PIM Marketing Literatuur Prijs verkozen tot het beste marketingboek van 2019.

Het winnende boek 'Retail - De digitale hysterie voorbij' geeft antwoord op de vraag: hoe kun je als retailer en merk tegelijkertijd je klant centraal zetten, investeren in de digitale toekomst en winstgevend blijven. Centraal daarin staat het begrip optichannel: zet niet meer kanalen in maar maak keuzes die waarde toevoegen.

Auteur Gino van Ossel is professor Retail Management aan de Belgische Vlerick Business School en een Europees expert op dit gebied. De jury roemt vooral het vernieuwende concept ‘optichannel’ waarmee retailers op geheel eigen wijze een antwoord kunnen geven op de digitale uitdagingen.

Drie finalisten

PIM Marketing Literatuur Prijs werd uitgereikt tijdens de bijeenkomst van Platform Innovatie in Marketing (PIM) op 26 november in RAI Amsterdam. Ook werden de finalisten door de jury bekendgemaakt. De twee andere finalisten zijn ‘Excelleren in service’ door Jean-Pierre Thomassen en Eric de Haan (Management Impact) en ‘The Positive Sum Game’ - Herman Toch & Ann Maes (Boom uitgevers). PIM reikte de prijs voor de zeventiende keer uit.