Twinkle | Digital Commerce

Chique deurmatten

2019-09-10
1000563
  • [interview]
  • 1:34

De mat als voetveeg? Daar denken ze bij Mattador.nl heel anders over. Sinds mei zijn hier gepersonaliseerde en op de millimeter nauwkeurig gefabriceerde deurmatten aan te schaffen.

De eigenaren van de nieuwe webwinkel zien een deurmat als meer dan alleen een gebruiksvoorwerp. ‘Wij willen de mat transformeren in een kwalitatief hoogwaardig, mooi en essentieel onderdeel van je interieur. Daarom hebben we met Mattador bedacht, een high-end merk in premium deurmatten op maat’, aldus Gooswijn Visscher, die de webshop samen met zijn tweelingbroer Jan Steven opzette. De Visschers – ‘de Mattadors’ – begonnen tijdens hun studie met ondernemen. Zo hadden ze eerder al een webwinkel in biologisch voedsel en de webshop Deurmataanhuis.nl. Eind vorig jaar volgden ze hun hart: ze zegden hun banen op om zich fulltime aan het ondernemen te kunnen wijden.

Mattador onderscheidt zich van anderen door van een redelijk statisch product een beleving te maken’, zegt Visscher. De klantervaring is voor hem van groot belang. ‘In de webshop benoemen we niet zoals de meeste webwinkels alleen productkenmerken en voordelen, maar hebben we het vooral over wat het product oplevert, het gevoel dat het geeft en de emotie die het uitdraagt’, aldus de oprichter. In zijn ogen is de webwinkel zo eenvoudig mogelijk ingericht: ‘Geen uitgebreide verhalen, maar filmpjes met belangrijke informatie.’

Inmeten en leggen wordt als service aangeboden. De logistiek is uitbesteed aan een tussenpartij met een landelijk dekkend netwerk die voor de distributie gebruikmaakt van onder meer DPD en DHL. Om consumenten bekend te maken met de merknaam Mattador wordt online marketing ingezet. ‘Daarmee kunnen we onze doelgroep gericht bereiken’, meldt Visscher. Via een goed product, goede service en goede marketing, hoopt hij van klanten ambassadeurs te maken. Het komende jaar wordt verder gewerkt aan de branding door in zee te gaan met woon-gerelateerde media.

Het interview met Mattador is onderdeel van de rubriek 'Nieuw in de markt'. Deze rubriek komt maandelijks terug in Twinkle magazine.