Storesquare, het Vlaamse e-commerceplatform van de Belgische Roularta Media Group heeft zijn ambities om zo groot als bol.com of Zalando te worden, moeten bijstellen.
Het platform voor lokale handelaren is nu een kleinschalig platform dat zich richt op mode- en speelgoedwinkels, met in totaal een miljoen producten. Er zijn 500 handelaren op het platform aangesloten, begin dit jaar waren dat er nog 650, schrijft De Tijd. Vorig jaar waren het er meer dan 900.
In 2017 was het naar eigen zeggen het grootste e-commerceplatform van Vlaanderen, met 600.000 maandelijkse bezoekers, meer dan 1.000 aangesloten handelaren en 245.000 unieke producten. Het platform zei dat het sneller groeide 'dan Bol.com ooit', maar de prognose was dat het in 2020 break-even zou draaien.
Stefan Seghers, directeur digitaal van Roularta (en in 2017 directeur van Storesquare), zei destijds tegen het Belgische Knack: ‘We gaan spelen in de achtertuin van bol.com’.
Geen elektronicaketens
Het platform stopte eerder al met de pogingen om elektronicaketens voor zich te winnen. Geen elektronicabedrijven op het platform is volgens Stefan Seghers de verklaring voor de daling van het aantal handelaren. Eerdere plannen voor uitbreidingen naar andere productcategorieën en het buitenland zijn ook van de baan. ‘Dit wordt niet de winkel van ons allemaal’, geeft Seghers in de Belgische De Tijd toe, een verwijzing naar de slogan van bol.com.
Nettoverlies van 2,9 miljoen euro
Het aantal transacties op het platform liep vorig jaar met 20 procent terug. In 2018 boekte het een nettoverlies van 2,9 miljoen euro, maar in 2017 was dit nog 4,3 miljoen euro. De directeur digitaal gaat ervanuit dat Storesquare begin volgend jaar er beter voor staat.
In 2017 kondigde het platform aan naar Nederland te komen. Dat gebeurde echter niet.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Storesquare maakt grote ambities niet waar
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.