Slic. ziet zichzelf als interieurmerk dat focust op het hart van elk huis: de keuken. Sinds maart is de nieuwe pure online player live.
‘Wij bieden tijdloos ontworpen messen en pannen van hoge kwaliteit voor een toegankelijke prijs. De naam slic. komt van het Engelse woord slice, een snijtechniek. Daarnaast kun je slic. ook associëren met het Engelse slang-woord slick,als in: hey, that’s looking slick. Oftewel: hé, dat ziet er goed uit! En dat is precies onze propositie’, vertelt founder Camiel de Lange van Bergen. Eerder richtte hij samen met Mark de Lange brillenshop Ace & Tate op.
Onnodige schakels uit de keten weglaten
Het innovatieve van slic. is volgens de oprichter het feit dat het een eigen merk is met een direct-to-consumer verkoopmodel. ‘Daar kun je meer impact mee maken dan verkopen via derden. En doordat we zelf de producten ontwerpen en een eigen merk bouwen, hoeven we geen licentiekosten te betalen. Bovendien laten we door ons d2c-model onnodige schakels uit de keten, waardoor de artikelen betaalbaar blijven. Last but not least onderscheidt transparantie in kwaliteit en materiaalkeuze ons van anderen’, aldus De Lange van Bergen. ‘Maar de artikelen komen wel uit dezelfde fabrieken als de A-merken.’
Verpakt in bamboe
Alle voorraad van de webshop ligt in een magazijn in Etten-Leur. ‘Daarvandaan kunnen we meteen wereldwijd verzenden. Bovendien kunnen we ons daardoor focussen op groei.’ Conform het thema duurzaamheid worden de messen vóór verzending via PostNL stevig verpakt in bamboe en krijgen de pannen een katoenen beschermhoes.
Om bekendheid te genereren maakt De Lange van Bergen voorlopig gebruik van mond-tot-mondreclame, social media en free publicity. ‘Uiteindelijk willen we naar een pull-marketingstrategie.’ Voor de toekomst belooft hij nog diverse andere design slic.-keukenartikelen. ‘En verder lijkt het me heel tof als ik straks op Funda in de keukens van alle huizen slic.-producten zie!’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Interieurmerk snijdt schakels uit keten met d2c-model
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.