Twinkle | Digital Commerce

Pakketservice bij Zwitserse supermarkt Migros

2019-05-07
1000562
  • [nieuws]
  • 1:14

Vanaf deze week kunnen Zwitsers hun online bestelde producten afhalen en retouren afgeven bij een filiaal van supermarktketen Migros. Het betreft een samenwerking tussen de keten en de Swiss Post.

Na een eerdere succesvolle test wordt de dienst nu uitgerold in heel Zwitserland en kunnen mensen bij 300 filialen pakketten ophalen of afleveren.

Migros is de eerste supermarktketen met deze Swiss Post-samenwerking voor servicepunten. De nieuwe dienst zal worden geïntegreerd in de landelijke PickMup-servicedienst, zo meldt de Neue Zürcher Zeitung.

Online account nodig

Om pakketten in de Migros-filialen op te halen, is wel een online account van het postbedrijf nodig. Hiermee kan het pakje via de online dienst ‘Mijn zendingen’ naar de gewenste Migros-vestiging verstuurd worden.

Migros en Swiss Post geven in een persbericht aan dat ze met deze dienst inspelen op de behoefte van consumenten om pakketten op elke moment op verschillende locaties te willen ophalen of versturen. Migros heeft niet alleen veel winkels in Zwitserland, maar ook ruime openingstijden.

Een voordeel voor de supermarkt is dat de samenwerking met Swiss Post tot meer klanten in de winkels kan leiden. Swiss Post wil op deze manier zijn aantal filialen terugbrengen tot 800-900 locaties in 2020. Het aantal alternatieve ophaal- en wegbrengpunten wil Swiss Post uitbreiden tot 3.900-4.200 in 2020.

Migros startte eind vorig jaar een proef met het bezorgen van boodschappen in elektrische wagentjes, en experimenteerde eerder met bezorgconcepten om tegemoet te komen aan de veranderende behoefte van consument.