Twinkle | Digital Commerce

Stockon trekt de stekker eruit

2019-03-29
1030580
  • [nieuws]
  • 0:57

Maaltijdbezorgdienst Stockon ziet zich genoodzaakt de activiteiten te stoppen. De dienst werd begin 2018 opgericht, met PostNL als belangrijke investeerder achter zich.

Maar om het bedrijf succesvol te laten worden, waren meer financiers nodig. Die bleven uit, waardoor het bedrijf vooralsnog heeft besloten te stoppen. Naar een doorstart wordt nog gekeken.

Volgens Stephan Bosman, mede-oprichter van Stockon, zit er nog wel degelijk toekomst in het d2c-model, direct to customer, van Stockon. ‘Wij voelen aan alle kanten dat fabrikanten veel interesse hebben in een d2c afzetkanaal en aan de voorkant groeit de markt voor online boodschappen enorm. Er zou dus absoluut markt voor ons model moeten zijn.’

Keukenkastje

Stockon startte in 2017 als pilot van PostNL onder de noemer Stockit. Die zag het zo zitten in de online bezorgdienst dat er vorig jaar een vervolg aan werd gegeven. Stockon richtte zich op het vullen van het keukenkastje. Consumenten die vaak dezelfde boodschappen kopen, konden in de app van Stockton een lijst samenstellen die iedere twee weken geleverd werd. Wel was het mogelijk die lijst tussendoor aan te passen.