Cleer & Laud biedt een online assortiment gehoorversterkers voor mensen die nog niet toe zijn aan een gehoorapparaat via de audicien. De webshop is live sinds eind 2018.
Erik Altena, oprichter en algemeen directeur Cleer & Laud, werkt al tien jaar in de gehoorindustrie. ‘Om een hoortoestel vergoed te krijgen via de zorgverzekering, moet je behoorlijk gehoorverlies hebben’, weet hij. ‘Maar mensen kunnen al best hinder ondervinden van een mindere mate van gehoorverlies, bijvoorbeeld bij vergaderingen, tijdens diners of gewoon bij tv-kijken. Ze zijn echter niet ziek en ervaren een bezoek aan een audicien als een barrière en als onderdeel van een medisch circuit met hoge kosten. Wij bieden hun een laagdrempelige en betaalbare oplossing: een gehoorversterker.’ Dat is een product dat is voorgeprogrammeerd om beginnend tot gemiddeld gehoorverlies te compenseren.
Het assortiment van Cleer & Laud is gebaseerd op producten die zichzelf bewezen hebben, gebruiksvriendelijk zijn en die in de VS al succesvol worden verkocht, aldus de directeur. In zijn webshop zijn drie soorten gehoorversterkers en de nodige accessoires te koop. Op de homepage is een tool waarmee mensen kunnen bepalen of zo’n apparaatje iets voor hen is. Altena: ‘De producten worden vervolgens met bijbehorende handleiding geleverd in een door onszelf ontwikkelde verpakking. Daarna krijgen klanten via e-mail begeleiding bij het wenproces. Indien gewenst kunnen ze ook telefonisch of persoonlijk extra hulp krijgen: we hebben de mogelijkheid om op tachtig locaties in het land afspraken te maken.’ Bestellingen worden binnen drie dagen verstuurd met PostNL.
De directeur verwacht met een mix van social media, online marketing en old skool printadvertenties zijn doelgroep te kunnen bereiken. De grootste uitdaging is awareness creëren. ‘Het is een heel goede oplossing waarvoor je niet een traject bij een audicien in hoeft’, besluit Altena.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Gehoorversterking
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.