Een speciaal device verbindt winkelmedewerkers van Albert Heijn met collega’s en de klantenservice in Zaandam. Zo moeten klanten beter worden geholpen.
Het apparaat van Zebra Technologies lijkt op een uit de kluiten gewassen smartphone. Het wordt momenteel getest in tientallen winkels van de Zaanse grootgrutter.
Gisteren werd de toepassing gedemonstreerd tijdens de Salesforce World Tour in Amsterdam. Albert Heijn, klant van het naamgevende Amerikaanse softwarebedrijf, was niet te missen op de beursvloer in de RAI:
Connected device
De bedoeling is dat straks alle winkelmedewerkers van Albert Heijn rondlopen met een connected device, onder andere om antwoord te vinden op vragen die niet zomaar uit het hoofd te beantwoorden zijn. Winkelmedewerkers kunnen chatten met collega’s op de vloer om een antwoord te helpen vinden, of de vraag neerleggen bij de centrale klantenservice op het hoofdkantoor. Er wordt dan een zogenoemde case aangemaakt. De klant krijgt later via de mail antwoord op zijn vraag, ter identificatie hoeft de winkelmedewerker in principe alleen diens Bonuskaart te scannen.
Bestellen en laten ophalen
Logisch is dat Albert Heijn de servicemogelijkheden via het apparaat nog uitbreidt, werd gisteren rondom de presentatie verteld. Zo is het denkbaar dat winkelmedewerkers straks producten kunnen bestellen die niet (meer) in de winkel op voorraad zijn. De klant kan dan een seintje krijgen als het in de winkel is gearriveerd, om het vervolgens op te komen halen. Zo zou de marktleider nee-verkopen op de vloer kunnen helpen voorkomen.
Tap to Go
Behalve de service via de connected devices werden gisteren in de RAI nog twee digitale winkeltoepassingen van de Ahold-dochter gedemonstreerd: Tap to Go, de kassaloze afrekenmogelijkheid die afgelopen najaar werd geïntroduceerd, en een telefoonservice waarmee winkelbezoekers contact kunnen leggen met een gediplomeerd drogist op afstand.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Albert Heijn ‘digitaliseert’ winkelpersoneel
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.