Winkeluitbater Schiphol Airport Retail ziet mogelijkheden op e-commerce gebied, bijvoorbeeld door het bieden van een click-and-collect service of bezorgoptie van bestelde artikelen.
Dat zegt director commerce & logistics Rody Frequin tegen Retailtrends. 'Hoe mooi zou het zijn dat je voor je vliegt je bestelling doorgeeft, en die bij ons kunt ophalen? Of dat hij klaarstaat zodra je geland bent?'
Eigen shop
Met het bieden van een online winkelomgeving mikt Schiphol Airport Retail niet alleen op reizigers die al op het vliegveld zijn, maar ook wanneer ze nog thuis zijn, aldus Frequin. Hij wijst op luchthavens die al een eigen webshop hebben, zoals die in Frankfurt en Kopenhagen.
Vanuit de lucht
Niet alleen vliegvelden, maar ook luchtvaartmaatschappijen tonen interesse in e-commerce. Zo konden passagiers van Transavia-vluchten het afgelopen jaar in een pilot al vanuit de lucht bestellen bij Albert Heijn: hun boodschappen konden desgewenst alvast thuis in de koelkast gezet worden. Lufthansa hield in Duitsland een vergelijkbare proef.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Schiphol Airport Retail overweegt eigen webshop
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.