Bol.com wil meer Belgische ondernemers warm maken om via zijn platform te gaan verkopen. In het kader daarvan opent de Twinkle100-aanvoerder, dit jaar nog, een bijkantoor in Antwerpen.
Directeur Huub Vermeulen gaf het vandaag tijdens zijn keynote-presentatie op de Webwinkel Vakdagen al aan: ’20 procent van onze klanten komt uit België, terwijl maar 10 procent van onze partners daar vandaan komt. Dat is veel te weinig.’ Bol.com wil dus het aantal Belgische aanbieders vergroten en denkt dat middels het ondersteunen en adviseren op een kantoor in Antwerpen – dat naar verwachting in mei wordt gerealiseerd – voor elkaar te krijgen.
‘Wij geloven dat de samenwerking de sleutel is tot tevreden klanten’, verklaart Sacha Buyck manager België bij bol.com in een persbericht. ‘Vanuit de locatie in Antwerpen staan we nog korter bij winkeliers en handelaars. Samen vormen we een relevante winkel voor miljoenen klanten in België en Nederland die ook bij onze partners winkelen.’
Doorbraak als platform
Dat bol.com zichzelf steeds meer als platform ziet, werd vandaag duidelijk tijdens de presentatie van Vermeulen. Volgens hem moet 2019 het jaar worden waarin bol.com doorbreekt als platform. ‘Als het zo doorgaat wordt over twee jaar meer dan de helft van de omzet van bol.com gerealiseerd door zijn partners. Ik vind dat een goed punt.’
Wijzigingen
Gisteren werd ook bekend dat bol.com een aantal wijzigingen heeft doorgevoerd voor zijn externe verkopers. Zo wordt er nu verwezen naar leveranciers op verschillende vlakken. Eerst verwees het bedrijf partners al naar eigen diensten, maar nu zijn daar ook diensten van andere bedrijven aan toegevoegd.
Lees ook: ‘Bol.com verwijst verkopers nu direct naar leveranciers’ (23-01-2019)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘10 procent van onze partners komt uit België, dat is veel te weinig’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.