Twinkle | Digital Commerce

Cadeaukaart in je app

2018-12-31
1000561
  • 1:24

Een digitale giftcardservice, gericht op consumenten tussen 20 en 45 jaar. Yesty levert de geschenkbonnen via WhatsApp.

Nick Stals is oprichter en ceo van Yesty. ‘Dit is een app waarmee je cadeaukaarten kunt kopen, geven, ontvangen, ruilen en gebruiken’, steekt hij van wal. ‘De cadeaugever kiest een kaart en maakt hem persoonlijk met een foto/video of persoonlijk bericht. Vervolgens wordt de geschenkbon via WhatsApp verstuurd. De ontvanger krijgt een linkje en als hij daarop klikt, heeft hij een bijzondere experience doordat bon en boodschap feestelijk worden uitgepakt. Als hij vervolgens de app downloadt, glijdt de card in de wallet van de app en daarvandaan kan hij online en offline geaccepteerd worden, of geruild voor een andere.’ Fysieke winkeliers kunnen de code (van het scherm) scannen. ‘Yesty lost een aantal issues van de huidige cadeaukaartenmarkt op: een card kopen en persoonlijk maken gaat snel, als iemand ver weg woont hoef je je geschenk niet op te sturen, de ontvanger heeft de kaart altijd bij zich en kan hem eventueel ruilen, hij krijgt een notificatie als de giftcard bijna verloopt en last but not least is het een duurzame kaart omdat-ie digitaal is en niet van plastic’, somt Stals op. In de toekomst volgt ook een bericht als de ontvanger in de buurt is van een bijbehorende winkel.

Het verdienmodel bestaat uit een commissie per verkochte kaart. Er wordt op dit moment samengewerkt met onder andere bol.com, de Bijenkorf, Hema, HotelSpecials.nl en Zalando. Bekendheid wordt gegenereerd via digitale campagnes op Google en via social media. De grootste uitdaging is volgens de ceo consumenten ervan te overtuigen Yesty te downloaden. ‘Dat kan voor sommigen een drempel zijn. We zijn er echter van overtuigd dat de app zoveel voordelen biedt dat dit overbrugbaar is.’