Scheepsbouwer Royal IHC lanceerde ShipSupport, een b2b-platform met onderdelen en diensten voor de maritieme sector.
‘Een schip dat stilligt kost ontzettend veel geld. Door direct onderdelen te kunnen bestellen, met transparante prijzen en heldere levertijden, boeken onze klanten enorme tijdwinst waarmee ze geld besparen’, weet Maaike de Rover, manager van ShipSupport. De innovatie van de one-stop-shop zit volgens haar in de combinatie van het aanbod vanuit het netwerk van leveranciers en de mogelijkheid om op het platform de scheepsconfiguratie te consulteren. ‘Zo weet de klant zeker dat wat hij bestelt ook echt past.’
De logistiek is geheel in handen van ShipSupport. ‘Klanten bestellen op ons platform, waarna leveranciers de producten naar ons verschepen. Wij consolideren de order en versturen ’m over de hele wereld zodra hij compleet is – tenzij de klant hem liever in delen ontvangt’, aldus de manager. Moederbedrijf IHC heeft veel ervaring met het leveren van grote en/of ingewikkelde pakketten. ‘We verkopen technisch hoogstaande producten van soms duizenden kilo’s. Er zijn een hoop checks, papieren en data nodig om die naar de andere kant van de wereld te sturen.’
De Rover zet online marketing in en kan daarnaast gebruikmaken van het mondiale netwerk van IHC om verkeer naar de site te genereren en de producten aan de man te brengen. In de toekomst verwacht de manager de beste productcatalogus te kunnen bieden. ‘We gaan bewust niet voor het grootste assortiment, maar voor de beste fit met de markt.’ Verder wordt dienstverlening essentieel: installatie van de bestelde producten is mogelijk en wordt in 2019
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
ShipSupport: b2b op zee
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.