Meubelketen Leen Bakker werkt aan een verbeterde integratie tussen webshop en winkel. Onderdeel daarvan is de optie om online een afspraak in te plannen en daarna in de winkel een proefzit te maken.
Dat stelt head of omnichannel Noël Manning in een interview in het decembernummer van Twinkle, dat aankomende dinsdag verschijnt. Volgens Manning maken klanten binnen hun online oriëntatie graag gebruik van een configurator, waarmee ze hun voorkeuren kunnen aangeven. ‘Je wilt een bepaalde bank, maar dan de 3-zits met een hoekstuk links en graag in leer. Al die keuzes kun je bij ons in een soort proeftuin maken. Daarna kun je hem online bestellen, maar je kunt ook naar een winkel gaan om hem alvast uit te proberen en met een verkoper te praten die er wat meer over weet.’
Proces
Door online een afspraak in te plannen, worden de voorkeuren die de consument middels de configurator opgeeft, meegenomen naar de winkel. De winkelmedewerker weet dan bij aankomst van de klant al wat deze wil en kan hem dus ook beter helpen. Volgens Leen Bakker dé manier om de online klant mee te nemen naar de winkel. ‘Als je bij je online configuratie – net als met een auto een proefrit – een proefzit in kunt plannen, dan houdt het proces niet op en gaat de online reis in de winkel verder. Dat hele traject zijn we nu in kaart aan het brengen en kunnen we volgend jaar toevoegen aan de customer journey.’
Leen Bakker werd vorig jaar overgenomen door investeringsmaatschappij Gilde Equity Management, bekend van Kwantum. Met een nieuwe ceo aan het roer en een online aandeel van 16 procent wil Leen Bakker een volledig omnichannel bedrijf worden. Hoe ze dat willen doen en wat daaraan vooraf ging, lees je aankomende dinsdag in de nieuwste editie van Twinkle.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Leen Bakker laat online klanten in de winkel proefzitten
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.