Eén op de zes euro omzet bij Leen Bakker komt voort uit online verkopen. Dat zegt ceo Debbie Klein, die sinds drie maanden aan het roer staat bij de woonretailer. Zij zet in op een betere integratie van winkel en webshop.
In een interview met de Telegraaf vertelt Klein dat Leen Bakker met een online omzetaandeel van 16 procent voorloopt ten opzichte van concurrenten, die gemiddeld 10 procent in hun webwinkel verdienen. 'Maar dat is geen reden om stil te blijven zitten, want de retail verandert razendsnel. En wij moeten ons daar aan aanpassen.'
Groeigeld voor online
Eén van die aanpassingen betreft het versneld integreren van het fysieke en online verkoopkanaal van de voormalige Blokker-formule. Na de overname door Gilde Equity Management, halverwege 2017, kreeg het bedrijf volgens Klein alle ruimte om te investeren.
De voor de webwinkel vrijgemaakte bedragen drukken tot nu toe op de winstgevendheid, maar dat is de investering waard, aldus de topvrouw: 'Ja, online is duur, maar ik kan je vertellen dat servicefee die wij aan Blokker betaalden ook niet mals was. Daar kun je wel een webwinkel van runnen.'
De toename van e-commerce activiteiten hebben inmiddels ook invloed op het klantenbestand van Leen Bakker: zo bestellen steeds meer jonge, hoogopgeleide vrouwen bij de keten, zegt Klein.
Joost Wels
Recentelijk versterkte voormalig fonQ-ceo Joost Wels het e-commerce team van Leen Bakker. 'Het is een fysieke retailer op weg naar omnichannel beleving, een leuke uitdaging', aldus Wels, die op tijdelijke basis helpt bij de ontwikkeling van online verkoopactiviteiten.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Leen Bakker haalt 16 procent omzet uit online
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.