Twinkle | Digital Commerce

Douglas naar 22,7 procent marktaandeel in Duitsland

2018-12-12
1024512
  • [nieuws]
  • 1:12

De internetomzet van Douglas is in het gebroken boekjaar 2017-2018 met 11 procent gegroeid: in thuisland Duitsland bezit de parfumerieketen inmiddels 22,7 procent online marktaandeel.

Dat meldt het net verschenen rapport over het gebroken boekjaar 2017-'18, waarin Douglas naar zichzelf verwijst als 'nr 1 European e-commerce player'. Het meest recente boekjaar bracht online 423 miljoen euro in het laatje. In de totaalomzet van 3,3 miljard euro bedraagt het e-commerce aandeel bijna 12,9 procent.

De retailer in beauty-artikelen bezet de 63e plaats in de meest recente Twinkle100.

Douglas rapporteert een conversieratio van 4 procent: die is met 0,2 procentpunt gestegen. Het gemiddelde online winkelmandje is echter iets gekrompen, met 3,2 procent komt dat uit op 62 euro.

Vernieuwingen

In de afgelopen periode heeft Douglas diverse vernieuwingen doorgevoerd in zijn organisatie. Zo is er een nieuwe mobiele applicatie, naar eigen zeggen de 'belangrijkste en meest winstgevende winkel'. Het aandeel van het mobiele kanaal in de online omzet is dan ook gestegen naar 57,5 procent (+7 procent), waarbij het aandeel van de app in die omzet steeg naar 17,8 procent (+4,9 procent).

Verder acquireerde Douglas deze zomer de Duitse online specialist Parfumdreams. 'De overname verhoogt het marktaandeel van Douglas in de online sector aanzienlijk', zei topman Andreas Mundt daarover.