De Franse elektronicaketen Fnac en Belgische zuster Vanden Borre willen in België meer winkels gaan openen. De beide bedrijven denken op deze manier meer consumenten naar hun online kanalen te trekken.
Dat stelt managing director Charles-Henri de Maleissye van Fnac België in gesprek met De Tijd. Volgens De Maleissye kunnen de ondernemingen klanten terugwinnen van concurrerende bedrijven als Coolblue en bol.com door meer kleine fysieke winkels te openen. Fnac heeft onder meer Namen en Hasselt op het oog om nieuwe winkels te openen. ‘Waar we een winkel openen, zien we de online verkoop toenemen. Voor vragen en reparaties willen mensen naar een fysiek winkelpunt gaan.
Willebroek
Ook het nieuwe magazijn van Fnac en Vanden Borre in Willebroek moet de klant overtuigen om voor de retailers te kiezen. Met de opening van dat dc worden grote elektronische apparaten sneller geleverd dan voorheen. Volgend jaar werkt het personeel ook in de nacht, zodat de pakketten nog sneller worden bezorgd.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Fnac en Vanden Borre groeien online door fysieke focus
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.