ANWB biedt de beste digitale klantervaring in zowel de verzekerings-, travel- en automotive branche. Dat is de uitkomst van WUA's nieuwste Digital Excellence Monitor.
Voor het rapport vatte WUA alle uitgevoerde online benchmark onderzoeken uit de periode augustus 2017 tot en met juli 2018 samen. In totaal beoordeelden 7897 respondenten op desktop en 5300 op smartphone meer dan 1800 unieke websites aan de hand van drie pijlers: Look & Feel, Aanbod en Merk. Het benchmarkrapport geeft inzicht in de customer experience van consumenten voor de aanschaf van een product of dienst in de branches telecom, travel, finance, verzekeringen, energie, automotive en b2b.
ANWB en KPN meervoudig aanvoerders
Daaruit kwamen ANWB, ASNBank, Eneco, Engie, Greenchoice, KPN, Rabobank en Telfort als beste uit de bus. In drie van de zeven categorieën ging ANWB aan kop en scoorde hoog bij het thema 'Merk', met name op het gebied van travel.
'De website van ANWB oogt sympathiek en de contactgegevens van de autogigant zijn vaak goed te vinden', luidt het oordeel. 'Woorden als "vertrouwen" en "sympathiek" komen vaak terug in de beoordelingen van consumenten.' Ook KPN scoorde dubbel, binnen de categorie telecom: Kpn.com werd als beste desktopsite beoordeeld, Telfort.nl scoorde de hoogste ogen op smartphonegebied.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
WUA: 'ANWB drievoudig koploper digitale klantervaring'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.