Twinkle | Digital Commerce

Foodsy laat treinreiziger consumptie vooruit bestellen

2018-09-06
1000562
  • [nieuws]
  • 1:16

Te laat komen voor de trein omdat je in de rij staat voor een snel hapje of drankje op het station: als het aan Sam Eerdmans ligt, is dat voor Nederlandse consumenten verleden tijd. Hij lanceert Foodsy, een app die treinreizigers vooruit laat bestellen en betalen.

Gebruikers van de nieuwe mobiele applicatie kunnen een aangesloten restaurant selecteren, producten kiezen en tot op de minuut de gewenste afhaaltijd opgeven. De order wordt gelijk afgerekend via iDeal, PayPal, creditcard of het eigen Foodsy Easypay. Daardoor hoeven consumenten niet langer achteraan de rij aan te sluiten, maar kunnen ze gelijk door naar het perron.

Voorbereiding

Per product staat de bereidingstijd in de applicatie aangegeven, zodat de consument weet hoe lang van tevoren er besteld moet worden, legt initiatiefnemer Sam Eerdmans uit bij RTL Nieuws. Wie vertraging heeft, kan dat ook in de app aangeven: de order wordt dan later klaargezet. 'Ik reisde altijd tussen Leiden en Utrecht voor mijn studie en als ik 's avonds pasta haalde, was ik altijd te laat voor voetbaltraining', aldus Eerdmans.

Locaties

Foodsy is beschikbaar op station Amsterdam Bijlmer ArenA, Zuid, Centraal, Sloterdijk, Den Haag Centraal en Deurne. Tot nu zijn opgeteld zo'n 64 afhaallocaties aangesloten, van onder meer ketens Pizza Hut, The Döner Company, Yoghurt Barn en Sushi Time.

 


Gerelateerde artikelen: