Twinkle | Digital Commerce

Google meet de sterkte van Ads

2018-08-29
1000562
  • 1:21

Het plaatsen van goede advertenties op Google is voor veel bedrijven van belang. Maar hoe zorg je ervoor dat die advertenties interessant blijven voor het publiek?

Om bij dat laatste te helpen introduceert Google nu een indicator die de ‘sterkte’ van de gemaakte advertentie meet. Want, zo stelt de zoekgigant, doordat consumenten steeds veeleisender en nieuwsgieriger worden, is het als adverteerder van belang om meer gevarieerde en diverse advertenties te creëren.

Daarom komt Google nu met de Ad Strength-indicator. Hiermee kunnen marketeers in één oogopslag zien of hun advertentie - volgens Google - relevant genoeg is. De functie komt als toevoeging op de aangekondigde Responsive Search Ads: advertenties die worden aangepast om klanten meer tekst en boodschappen te tonen. Hierbij worden verschillende segmenten in advertenties door Google Ads automatisch gecombineerd, zodat kan worden bepaald welke combinaties het beste presteren. De Ad Strength-indicator moet het voor adverteerders duidelijker maken of ze hun advertentie op de juiste manier hebben ingevuld, of dat er bijvoorbeeld nog koppen of beschrijvingen missen. De Responsive Search Ads zijn op dit moment alleen beschikbaar als bèta-versie.

Poor, good, excellent

De indicator meet de relevantie, kwantiteit en diversiteit van de advertentie en geeft er vervolgens een label aan: zoals poor, good of excellent. Daarnaast krijgen gebruikers feedback die ze kunnen gebruiken om hun Ads effectiever in te zetten. Dit alles om meer diversiteit in Google Ads te creëren. Dit zorgt volgens de zoekmachine voor gemiddeld 15 procent meer clicks. Ad Strength-indicator moet volledig beschikbaar zijn op het moment dat Responsive Search Ads in het najaar uitkomt.

Lees ook: 'Meer winst uit je Adwords-campagne' (Twinkle 04-04-2017)