Twinkle | Digital Commerce

DHL ziet geen brood meer in websuper Allyouneed

2018-07-27
1000562
  • [nieuws]
  • 0:51

In 2011 nam pakketbezorger DHL een aandeel in de Duitse websupermarkt Allyouneed.com. Na zeven jaar vindt de bezorger het genoeg geweest. In de tweede helft van dit jaar gaat de stekker uit het platform.

Dat blijkt uit een e-mail die het bedrijf naar marktplaatspartners heeft verstuurd. Met Allyouneed.com wilde DHL ervaring opdoen in de logistiek van levensmiddelen.

Geen noodzaak

'We hebben veel bereikt met Allyouneed en hebben samen goede zaken gedaan', zo valt uit de brief op te maken. 'De ervaring van de afgelopen jaren heeft ons echter ook geleerd dat we als DHL pakket niet noodzakelijk de exploitant van een online marktplaats zoals Allyouneed.com moeten zijn om succes te boeken.

Facetten verkennen

In een reactie aan internetworld.de bevestigt moederbedrijf Deutsche Post de sluiting. 'Met onze online marktplaats was het mogelijk om een aantal jaar in de snel groeiende e-commercewereld alle facetten op het gebied van online handelaren te verkennen en daarnaast de klant beter te leren kennen.