Bouwmarkt Hornbach heeft het afgelopen jaar ruim 60 miljoen euro geïnvesteerd in zijn digitale afdeling. Het Duitse bedrijf ziet de noodzaak om steeds meer in te zetten op online, gezien de opkomende concurrentie van bedrijven als Amazon en eBay.
Dat blijkt uit de gepubliceerde jaarcijfers. Hornbach, het van oorsprong Duitse bedrijf dat in Nederland over dertien vestigingen beschikt, investeerde vorig jaar 13 procent meer in de online tak dan in het boekjaar 2016. De omzet van het bedrijf steeg vorig jaar met ruim 5 procent naar 4,14 miljard euro. De operationale winst (EBIT) kwam uit op 165,6 miljoen euro, een stijging van 3,7 procent.
'We zijn er van overtuigd dat deze substantiële investeringen niet alleen een optie zijn, maar eerder een noodzaak om ons in staat te stellen om te voldoen aan de toenemende verwachtingen van de klanten in het digitale tijdperk', verklaart ceo Albrecht Hornbach van de Hornbach Group.
Hornbach wil graag op gelijke voet staan met toonaangevende online pure players, zoals Amazon, vervolgt Hornbach. 'Op deze manier kunnen we ons onbetwistbare voordeel nog beter benutten: het vermogen om een winkelervaring te bieden met specialistisch advies'.
Webshop
Hornbach begon in 2015 met een Nederlandse webshop, waar het sinds vorig jaar zijn volledige assortiment op aanbiedt. Naar eigen zeggen is Hornbach daarmee in één klap 'de grootste bouwmarkt online'. Door de aantrekkende huizenmarkt is er een toenemende vraag naar doe-het-zelf-artikelen. Sinds 2015 zijn artikelen bij Hornbach ook via de mobiele applicatie te bestellen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Hornbach wil online groter worden
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.