Met een nieuwe tool zet Amazon een vooruitstrevende stap in de markt voor digitale advertising: de e-tailreus biedt zijn verkooppartners daarmee niet alleen advertentieruimte binnen zijn eigen platform, maar ook daarbuiten.
De tool laat retailers die via Amazon verkopen, bieden op display ads die klanten over het web volgen om consumenten terug naar Amazon te lokken om het gewilde product daar aan te schaffen, schrijft Bloomberg. Daardoor zou de dienst direct concurreren met advertentieprogramma's op het niveau van Google en Criteo.
Cpc
Volgens Amazon krijgen retailers daardoor in één klap een veel groter advertentiebereik. Wie straks gebruikmaakt van die nieuwe advertentiemogelijkheid, betaalt aan Amazon zodra consumenten op de advertentie klikken. Amazon maakt niet bekend op welke sites en apps de ingekochte display ads verschijnen, maar heeft geselecteerde en ingewijde verkooppartners uitgenodigd de tool later deze maand te testen.
In eigen hand
Op de snel groeiende advertentiemarkt, zowel binnen als buiten de Verenigde Staten, bindt Amazon een felle strijd aan met concurrenten Facebook en Google. De nieuwe advertentietool vormt de volgende ontwikkeling in Amazons koerswijziging op het gebied van webmarketing. Recentelijk trok de e-commerce gigant zich in dat kader onverwachts terug uit het biedingsproces voor Google Shopping; Amazon lijkt de zoektocht van surfende shoppers steeds meer in eigen hand te willen nemen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Amazon verkoopt advertentieruimte buiten Amazon
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.