Twinkle | Digital Commerce

Molly Socks: speelse sportsokken

2018-04-26
1000562
  • [interview]
  • 1:25

Saaie sokken voor de wintersport brachten Maartje Delfsma ertoe zelf vrolijke sokken voor dit segment te gaan verkopen. Ze doet alles zelf: van het design van de sokken tot en met de verzending.

Webshop Molly Socks biedt ‘hippe ski- en snowboardsokken. Eind april komen daar wandelsokken bij. Ik zocht al een tijdje naar leuke sokken in dit segment. Ze waren alleen in basic kleuren verkrijgbaar’, vertelt eigenaresse Maartje Delfsma. Haar webwinkel is live sinds december 2017. De oprichtster studeerde Technische Commerciële Textielkunde en werkte bij onder meer een sportkledingbedrijf. Voor haar eigen webshop heeft ze vrijwel alles in eigen hand: ze ontwerpt de sokken, laat ze produceren in België, checkt de monsters die van de leverancier komen, doet wastesten et cetera. De webshop heeft ze zelf gebouwd via CCV Shop en ook de logistiek en distributie regelt ze zelf; de voorraad ligt op zolder. ‘Ik verpak de bestellingen in een leuk doosje en verstuur ze in een brievenbuspakje.’ Bij drukte springen familie en vrienden bij.

Het onderscheid met bijvoorbeeld Happy Socks ligt volgens Delfsma in het feit dat zij sokken biedt speciaal voor sportactiviteiten, en niet zozeer voor dagelijks gebruik. Bovendien zijn haar sokken gemaakt van bamboegarens, hetgeen zorgt voor ‘superzachte sokken, antibacterieel, ventilerend en duurzaam. Op koude dagen houden ze warm en op warme dagen blijven ze koel’, aldus de ontwerpster.

Op dit moment wordt nog gewerkt aan optimalisatie van de webshop in gebruiksvriendelijkheid. Delfsma promoot haar webshop via Facebook, Instagram en Google. Daarnaast sponsort ze skivereniging Cool Movements. ‘Mijn grootste uitdaging is ervoor te zorgen dat mensen Molly Socks kennen, kopen en ervaren hoe fijn ze zitten.’ Ambitieuze toekomstplannen omvatten uitbreiding in specifieke sportcollecties en crossborder expansie.