Twinkle | Digital Commerce

Zalando: 'Verdubbeling tegen 2020'

2017-11-07
1000562
  • [nieuws]
  • 1:08

Zalando wil zijn activiteiten binnen drie jaar verdubbelen. Dat zegt ceo Rubin Ritter bij de presentatie van de cijfers van het afgelopen kwartaal, waarin de omzet met 28,7 procent gegroeid is ten opzichte van dezelfde periode in 2016.

Ondanks de 1,07 miljard euro die consumenten in de afgelopen maanden besteedden bij het Duitse modeplatform, staat onderaan de balans een verlies van 11,1 miljoen opgetekend. Over het hele jaar verdiende Zalando opgeteld ruim 3,1 miljard euro.

Miljoen extra klanten

De e-tailer verklaart het negatieve resultaat door flinke investeringen. Die leverden Zalando in het derde kwartaal een miljoen extra actieve klanten op; in totaal zijn dat er nu 22,2. Gemiddeld bestelden zij 3,8 orders in een jaar tijd; winkelmandjes waren over het algemeen genomen 62 euro per stuk waard. Het mobiele bezoek is het afgelopen kwartaal wederom toegenomen tot 71,8 procent.

Beauty en infrastructuur

Zalando maakte bij de voorlopige kwartaalcijfers in oktober bekend ook beauty artikelen toe te voegen aan zijn assortiment; in het voorjaar van 2018 zullen die beschikbaar komen in Duitsland, met een aparte fysieke winkel. Naast een focus op een nieuw segment bouwt Zalando momenteel aan zijn logistieke en technische infrastructuur 'om capaciteit te creëeren voor zijn groeiende klantenbestand'.