Boni Supermarkten sluit zijn eigen webwinkel en is in de digitale bezorgmarkt straks alleen nog aanwezig via de samenwerking met Picnic. Boni is sinds de start van de app-supermarkt zijn inkoop- en magazijnpartner.
‘De ontwikkelingen in de online markt heeft Boni doen besluiten om de activiteiten van Boni Webwinkel te beëindigen en te gaan focussen op de Boni-supermarkten met een nieuwe online strategie’, schrijft het bedrijf in een persbericht.
Tweede in Nederland
De eigen webwinkel werd in 2011 geopend. Boni was daarmee - na Albert Heijn - de tweede supermarktketen die e-commerce breed inzette in ons land. ‘Wij hebben veel geleerd van e-commerce met Boni Webwinkel’, aldus e-commerce manager Huub van der Horst. ‘Wij willen met de nieuwe online strategie gaan inzetten op de ideale online klantreis voor onze klanten.’
Picnic in Nijkerk
Picnic huurt al twee jaar magazijnruimte bij Boni in Nijkerk. Daar kwam begin dit jaar een eigen 7.000 vierkante meter groot distributiecentrum bij in Utrecht. De komende drie jaar wil de websupermarkt ongeveer vijf distributiecentra en zeventig hubs openen met de 100 miljoen euro groeigeld die het in maart ontving.
Erg klantonvriendelijk. Even een boodschappenlijst maken is er niet meer bij. Dit zal de omzet niet vergroten.