Twinkle | Digital Commerce

Wehkamp zet Belgische webshop in ijskast

2017-08-18
27301536
  • 1:13

'Wehkamp België stopt er even mee. Maar we komen terug. Beloofd.' meldt de introductietekst van de Belgische webshop van de Zwolse e-retailer. Dat gaat echter voorlopig niet door, blijkt nu: wehkamp stopt de komende tijd met de e-commerce activiteiten bij de zuiderburen.

'Wij hebben momenteel geen concrete plannen met België. Onze focus ligt nu op de Nederlandse markt, op het leveren van een top klantenervaring. Zeg nooit nooit, maar voor nu concentreren we ons op Nederland', bevestigt woordvoerder Jerina van Heck aan Twinkle.

Renovatie en uitbreiding

In januari trok de nummer 2 van de Twinkle100 de stekker uit de Belgische webshop, die sinds 2014 in de lucht was. Het getoonde telefoonnummer is tot op heden niet bereikbaar. Wehkamp verklaarde destijds de webshop te hebben gesloten om achter de schermen te werken aan renovatie en uitbreiding van het assortiment. 'Eerder verkochten wij voornamelijk fashion in België, maar de intentie is om ook andere productcategorieën toe te voegen', meldde een woordvoerder destijds.

Geen Belgische orders

Terwijl concurrenten bol.com en Coolblue in hoog tempo uitbreiden bij de zuiderburen - bol.com introduceerde er onlangs zijn Select-abonnement en avondbezorging, Coolblue lanceerde een Franstalige webshop en bezorgt zelf - kunnen Belgische klanten niet langer bestellen bij wehkamp; via wehkamp.nl kan alleen op Nederlandse adressen bezorgd worden.