Twinkle | Digital Commerce

Wehkamp maakt app persoonlijker met gedragsdata

2017-05-22
750421
  • [nieuws]
  • 0:59

Wehkamp maakt zijn mobiele applicatie naar eigen zeggen persoonlijker. Het modebedrijf gebruikt gedragsdata om gebruikers 'in de toekomst' een gepersonaliseerd aanbod van onder andere kledingstukken en meubels te tonen in de app.

Door de update van zijn app helpt wehkamp consumenten binnenkort om sneller bij de gewenste artikelen te komen. Kijkt de gebruiker bijvoorbeeld veel naar spijkerbroeken, dan krijgt hij bij het volgende bezoek opnieuw deze suggesties voorgeschoteld, zonder te hoeven zoeken.

Meer ruimte voor producten
De nummer twee van de Twinkle100 heeft de look & feel van de app aangepast. Zo heeft de ‘W’ als logo een zalmroze kleur gekregen, die op verschillende plekken terugkomt en hebben de productcategorieën meer de ruimte gekregen op de homepagina:

Contentplatform
Wehkamp gooide in 2015 het digitale roer om met de introductie van een ‘contentplatform’ dat, in plaats van een online magazine, steeds vernieuwd kan worden. ‘Met het nieuwe platform kunnen we bij productcategorieën direct relevante artikelen of video’s tonen met tips, oplossingen en de laatste trends’, liet Puck Landewé, destijds teamleider Redactie, weten. Dit platform is inmiddels flink uitgebreid.