Twinkle | Digital Commerce

Webshops zetten 13 procent meer om in maart

2017-05-22
20481152
  • [nieuws]
  • 0:59

Het is momenteel stuivertje wisselen tussen multichannelers en pure players in wie de meeste omzetgroei heeft in een maand. Nederlandse webwinkels zetten in maart overall 13 procent meer om dan vorig jaar, dezelfde groei als in februari.

Dat blijkt uit cijfers van het CBS vanochtend. Het bureau houdt in zijn maandelijkse rapportage pure players – de bedrijven met een webwinkel als hoofdactiviteit – en multichanners - retailers waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is, uit elkaar.

Elkaar afwisselen
Ten opzichte van maart 2016 steeg de online omzet van pure players met 10 procent en die van multichannelers met 17 procent. In januari en februari wisselde dit ook al eens van positie.

Geen Pasen
De gehele retailbranche maakte, net als in februari, een groei door van 4 procent. Bedrijven profiteerden in maart niet van Pasen, dat dit keer in april viel. Het volume pluste met 3 procent. Vooral winkels in kleding en schoenen profiteerden van het mooie maartweer.

Lees ook:
'Health & beauty sterkste groeier eerste kwartaal 2017' (9-5-2017)