Facebook test het bestellen van maaltijden binnen het platform. Een samenwerking met het Amerikaanse Delivery.com en Slice maakt dit mogelijk; honderden restaurants zijn aangesloten.
Facebook introduceerde in oktober nieuwe functies om kaartjes voor concerten te bestellen of een plek in een restaurant te reserveren. Destijds konden er ook al op kleine schaal maaltijden worden besteld, maar via welke partijen was nog onbekend.
Hamburgericoontje
Het social medium geeft nu aan dat Delivery.com en Slice voor de aangesloten restaurants zorgen. Op de desktop of in de mobiele browser vinden Amerikaanse testers een hamburgericoontje waaronder de menu’s te vinden zijn. Gebruikers kunnen maaltijden toevoegen aan hun winkelmandje, hun order wijzigen of suggesties van Facebook meenemen.
Betalen binnen Facebook
Betalen kan ook binnen het platform. Na de betaling krijgen klanten te zien wanneer een maaltijd aan de deur wordt bezorgd of klaarstaat bij het restaurant in de buurt.
One-stop-shop
Facebook wil steeds meer een one-stop-shop worden voor verschillende producten. Zo introduceerde het vorig jaar Collection, waarin retailers vijftig van hun artikelen uit het aanbod kunnen uitlichten. Ook is het bestellen van tickets binnen Facebook al mogelijk in Groot-Brittannië, als opstap naar de verdere Europese markt.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Amerikanen bestellen maaltijden via Facebook
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.