Plus schat de inkomsten uit zijn online verkoop dit jaar op drie procent van zijn totale jaaromzet. De verwachting ligt een procent hoger dan de behaalde twee procent die de supermarktketen noteert in zijn jaarresultaten over 2016.
Dat meldt Distrifood naar aanleiding van een toelichting van CEO Jan Brouwer op recente jaarcijfers. Het bedrijf maakt nog verlies op online activiteiten, maar 'we praten over 10 tot 15 procent van het totale aantal klanten dat wel eens online bestelt. Die kun je niet negeren,' verklaarde Brouwer. Veel supermarkten leggen nu nog toe op hun online boodschappenservice.
Online marktaandeel
Jumbo meldde in het eerste halfjaar van 2016 1,5 procent van zijn omzet binnen zijn online kanaal te hebben verdiend. Daarmee presteren beide supermarkten hoger dan de al positieve verwachting in het rapport van kennisplatform Supermarkt & Ruimte.
Plus Express
De vergroting van het online aandeel wil Plus onder meer realiseren door het uitbreiden van zijn Plus Express-concept; eind dit jaar moet de same day delivery-service bij drie kwart van de vestigingen beschikbaar zijn. Ook het aantal online bestelpunten en afhaalpunten groeit: bij 240 van de 261 Plus-vestigingen kunnen klanten online bestellen en deze orders bij ruim de helft van de vestigingen ophalen.
Plus: 'Dit jaar drie procent omzet uit online'
2017-03-13T15:48:00
2017-05-28
180101
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Plus: 'Dit jaar drie procent omzet uit online'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.