Twinkle | Digital Commerce

AO boekt slechts 10 procent omzet buiten thuismarkt

2017-05-28
20061128
  • [nieuws]
  • 0:55

AO World, dat onlangs zijn eerste Nederlandse verjaardag vierde, boekt nog 90 procent van zijn omzet in thuismarkt Groot-Brittannië. De overall opbrengst steeg vorig jaar met 17 procent naar zo’n 700 miljoen pond.

Dat meldt het bedrijf in zijn voorlopige rapport (pdf) over boekjaar 2017, eindigend op 31 maart.

Omzet in groei Europa
In de eigen markt groeit AO met 16 procent naar 629 miljoen pond. De overige geschatte 71 miljoen pond komt uit de rest van Europa: Nederland en Duitsland. Alle opbrengsten uit de Britse markt steekt AO nu in zijn buitenlandse activiteiten. Dat kost een hoop, aangezien de Coolblue-concurrent geen winst boekt.

Winst maken in buitenland
Enige maanden na de lancering in ons land liet AO weten dat het een ‘bemoedigende start’ had gemaakt op de Nederlandse markt. Het bedrijf verwacht in 2021 zo’n 250 miljoen pond uit Duitsland en Nederland samen te halen én winst te boeken. ‘We are on track’, luidt de boodschap.