Twinkle | Digital Commerce

Nieuw platform regelt fulfilment tweedehands handel

2017-05-28
180101
  • [nieuws]
  • 1:29

Deze week start Saly.shop, dat verkopers en kopers van tweedehands artikelen de fulfilment van orders uit handen neemt. De start-up treedt op als tussenpartij, checkt en beoordeelt artikelen, houdt ze op voorraad en verzendt uit eigen magazijn.

Internetondernemer Roel Masselink nam, naar eigen zeggen ‘uit frustratie’, het initiatief voor het nieuwe platform. ‘Bij de tweedehands boekenservice van bijvoorbeeld bol.com worden artikelen vanuit de verkoper thuis verstuurd. Hierdoor heeft de klant geen zekerheid, lange levertijd en is er geen onafhankelijke partij die de kwaliteit controleert,’ zegt de oprichter tegen Twinkle.

Fysieke opslag
Verkopers die hun product aanbieden aan Saly Shop, sturen dat op. ‘Het grote verschil tussen ons en huidige aanbieders is dat wij producten fysiek in ons magazijn hebben liggen en de verkoper gewoon eigenaar blijft van het product. Hierdoor kunnen wij snel leveren en heeft de klant meer zekerheid,’ aldus Masselink. Saly Shop beoordeelt het product na ontvangst, stelt een testrapport op en biedt het op zijn webshop aan met een begeleidende video.

Meer overhouden
Het is daardoor niet langer een vraagteken voor kopers waar hun aankoop vandaan komt of in welke staat die verkeert. Ook verkopers van tweedehands producten zouden meer overhouden. ‘Een andere optie is je product opsturen naar een bedrijf dat het refurbisht. Daar krijg je echter maar een fractie van de waarde van het product,’ zegt Masselink. Saly Shop rekent een marge van tien procent, met een minimum van 15 euro en maximum van 60 euro.

Verzending traceren
Volgens Masselink is het nieuwe platform vooral geschikt is voor elektronica als smartphones, camera’s en laptops. Klanten krijgen het product, verpakt door Saly Shop, de dag na aankoop thuisgestuurd, kunnen betalen via iDeal, krijgen een track-and-trace-code en een reclamatietermijn van twee weken. 


Gerelateerde artikelen: