Twinkle | Digital Commerce

H&M helpt kleding online vinden met scanoptie

2017-05-28
18001013
  • [nieuws]
  • 0:56

H&M maakt het nu mogelijk om kledingstukken uit de winkel direct digitaal te vinden via een scan & buy functie in de mobiele applicatie. Consumenten moeten daarvoor de barcode op het prijskaartje scannen.

De scanfunctie is geïntegreerd in zowel de iOS-app als de Android-applicatie. Door een artikel te scannen krijgen klanten te zien in welke andere kleuren en maten het product online te koop is. Daarna kunnen zij tot bestellen overgaan.

Geen voorloper
H&M - dat de 8ste plek in de Twinkle100 bezet - loopt op het gebied van het verbinden van online en offline verkoop nog enigszins achter op zijn branchegenoten. Sinds begin dit jaar is bijvoorbeeld bezorging in twee tot drie dagen mogelijk voor Nederlandse klanten, vanuit een lokaal magazijn in Tilburg. Dat nieuws zorgde voor verbaasde reacties van retailcollega’s op deze website.

Experimenteren met data
Wel experimenteert H&M via zijn kledingmerk Ivyrevel en Google met data in fashion. Op basis van gebruikersgedragingen wordt een persoonlijke ‘data dress’ gecreëerd, te bestellen op Ivyrevel.com.