Bloemenabonnement Bloomon heeft een nieuwe investering van 21,4 miljoen euro gekregen. Daarmee worden de IT-systemen verbeterd, krijgen klanten straks keuze uit meer bezorgmomenten en komt er een mobiele applicatie.
Bloomon, vanuit Aalsmeer opererend met tachtig werknemers, bestaat inmiddels twee jaar. Naast van eerdere investeerders krijgt de fleurige start-up het kapitaal van nieuwe geldschieter Fortino Capital. ‘Dit is absoluut de grootste investering tot nu toe’, aldus oprichter en directeur Patrick Hurenkamp tegen RTL Z.
Digitalisering voor kwekers
Volgens Hurenkamp wordt het nieuwe geld gestoken in het digitaliseren van de achterkant van Bloomon, ‘zodat de kwekers de bloemen gemakkelijker bij ons krijgen’. Ook komen er voor klanten meer mogelijkheden om de bezorging te plannen en krijgen zij via sms tips over de verzorging van de geleverde bloemen. Daarnaast is een app ‘de volgende logische stap’.
Winst maken
Bloomon is inmiddels naast Nederland actief in België, Duitsland, Denemarken en Groot-Brittannië. Het bedrijf maakt nog geen winst, maar dit moet volgens Hurenkamp in de komende twee jaar gebeuren. ‘We groeien jaarlijks met factor vier en ons in 2015 gestelde doel om 1 miljoen bossen te verkopen halen we. Onze ambitie is om een wereldwijd bloemenmerk te worden’.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Bloomon krijgt 21,4 miljoen groeigeld
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.