Twinkle | Digital Commerce

Blendle test maandabonnement

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:04

Blendle test een maandabonnement naast de verkoop van losse artikelen uit kranten en tijdschriften. Het bedrijf, dat juist pionierde met het apart digitaal kopen van journalistieke stukken, biedt een premium-selectie voor € 9,99 per maand.

Niet iedereen krijgt direct toegang tot Blendle Premium, zoals de nieuwe dienst heet. Een kleine groep van enkele honderden gebruikers mag het maandabonnement testen. Zij krijgen per maand een selectie van de artikelen te lezen.

All you can read
De keuze voor een maandabonnement is opvallend voor Blendle, dat de eerste was met het apart afrekenen van artikelen. All you can read- diensten als eLinea en Myjour gingen al snel kopje onder – eLinea maakte vervolgens een doorstart onder Audax – waardoor er nu ruimte is voor een maandabonnement van Blendle, schrijft iCulture. Gebruikers krijgen nu ook al toegang tot de gehele krant als zij meerdere stukken hieruit aanschaffen.

Winstgevend
Blendle maakt inmiddels winst in eigen land, zo liet mede-oprichter Alexander Klöpping weten. ‘Als je alleen het personeel meerekent dat werkt aan de Nederlandse versie en kijkt naar de kosten en omzet, zouden we winstgevend zijn’, zei hij. Blendle is ook actief in Duitsland en de Verenigde Staten.