De grootste online retailers van ons land hebben de forse kortingen van het Black Friday-weekend doorgetrokken naar Cyber Monday. Van de partijen met een fysieke winkel heeft alleen H&M vandaag een duidelijk online only kortingsbeleid.
Consumenten konden afgelopen vrijdag tijdens het van oorsprong Amerikaanse Black Friday bij negen van de twintig topspelers in de Twinkle100 hun slag slaan. Op alleen Bol.com en Blokker.nl stond toen al een duidelijke vermelding van kortingen die doorlopen naar Cyber Monday.
Verlengstuk van kortingsweekend
De overige webwinkels lieten klanten weten alléén aanbiedingen te hebben op Black Friday of het gehele weekend (tot en met zondag). Vandaag, op de volgens Amerikanen belangrijkste online shopdag van het jaar, zijn zes van die partijen (Media Markt doet niet meer mee) een nieuwe actie gestart in het teken van Cyber Monday.
Problemen bij Kruidvat
Dat het verloop van Black Friday niet altijd zonder slag of stoot gaat, ervoer Kruidvat (nummer 111 in de lijst). Het bedrijf stelde een wachtrij voor zijn webwinkel in om klanten beter van dienst te kunnen zijn. De website kon de enorme stroom bezoekers echter niet goed aan, zo bleek uit boze klant-tweets.
Niet in de rij willen staan
Ook in de Verenigde Staten waren een aantal grote partijen niet opgewassen tegen de digitale drukte. Bij Macy’s stonden bezoekers lang in de rij om een online aankoop te kunnen doen, bij Victoria’s Secret duurde het vrijdag maar liefst 30 seconden voor een webpagina geladen was. Digitaal in de rij moeten staan is not done op Black Friday, schrijft vaktitel Internet Retailer op basis van consumentreacties.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Online retailtop trekt kortingen door naar Cyber Monday
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.