FreshCotton heeft een nieuwe website, die draait op een nieuw e-commerce platform. De pure player ging in zee met nieuwe partners, er is een nieuwe huisstijl en een aantal concrete plannen voor 2017: een FreshCotton kledinglijn én een entree in de winkelstraat.
Dat laat Albert Visser, verantwoordelijk voor marketing en IT, weten aan Twinkle. ‘Bottomline is dat we ons klaar gemaakt hebben voor stenen winkels’, vat hij de kern van de veranderingen zelf samen.
Unified commerce
FreshCotton is volgens Visser ‘een nieuwe richting ingeslagen door de complete commerce uit te besteden aan New Black’. Dat is de ontwikkelaar van EVA, een unified commerce platform waarmee voorraden, klantinformatie en communicatie over de kanalen heen realtime inzichtelijk worden. ‘Door deze stap zijn we klaar om stenen winkels te gaan openen’, laat Visser weten. ’Daarnaast is PostNL Fashion nu verantwoordelijk voor voorraadbeheer en de verzending van de pakketten.’
The Big Refresh
Onder de noemer ‘The Big Refresh’ presenteert FreshCotton zijn nieuwe, snellere en responsive website aan bezoekers. Behalve aan het uiterlijk is ook aan de dienstverlening gesleuteld; orders vanaf 75 euro worden voortaan gratis bezorgd (de drempel lag op 100 euro), als ze voor middernacht zijn geplaatst al de volgende dag. Ook kunnen klanten voortaan terecht bij de kleine drieduizend afhaalpunten van de nieuwe logistieke partner PostNL. Daar komt same day delivery straks (weer) bij.
Twinkle100
FreshCotton staat met 4 miljoen euro webomzet als 174e genoteerd in de Twinkle100. Het begon in 2001 met de online verkoop van t-shirts. Het bedrijf, dat gebruik maakt van de kracht van zijn community, verkoopt inmiddels allerlei kleding, schoenen en accessoires aan mannen tussen de 15 en 35 jaar. Met Quality Blanks werd een private label in de markt gezet, komend jaar komt daar een lijn onder de eigen naam bij.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
FreshCotton maakt zich op voor fysieke verkoop
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.