Amazon zou 37 procent hebben verdiend van de online uitgaven in de VS tijdens de 'Turkey Five', de dagen tussen Thanksgiving en Cyber Monday. Dat schat vaktitel Internet Retailer. Amazon stuntte het meest van alle retailers met aanbiedingen.
Van de totale omzet van 12,81 miljard dollar zou Amazon 4,74 miljard in het laatje hebben geschoven. Internet Retailer maakte de schatting op basis van onderzoek van Adobe in Amerika. Uit een andere studie van Clavis Insight bleek dat Amazon de meeste aanbiedingen weggaf: gemiddeld elke vijf minuten kwamen nieuwe koopjes online.
Hoogste kortingen
Amazon bood niet alleen de meeste, maar ook de hoogste kortingen. Op Thanksgiving gaf de e-commerce gigant gemiddeld 32 procent korting op 7486 artikelen; op Black Friday steeg de korting naar gemiddeld 44 procent over meer dan 10.000 producten. Ter vergelijk: Walmart gaf op beide dagen gemiddeld 33 procent korting over iets minder dan 2000 artikelen.
Echo Dot
Het best verkochte product bij Amazon was de Echo Dot, Amazons vituele assistent met spraakbesturing. Amerikanen konden deze in de afgelopen koopjesdagen voor $ 39,99 aanschaffen in plaats van $ 49,99.
'37 procent uitgaven Thanksgiving-weekend bij Amazon'
2016-11-30T10:18:00
2017-05-27
180101
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
'37 procent uitgaven Thanksgiving-weekend bij Amazon'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.