De Chinese e-commerce gigant Alibaba is in volle voorbereiding voor de aankomende Singles' Day op 11 november. De jaarlijkse feestdag is uitgegroeid tot een e-commerce fenomeen in China.
In 2012 vroeg Alibaba patent aan op de feestdag, waarop alleenstaanden in het zonnetje gezet worden. Met zijn twee grote marktplaatsen Taobao and Tmall schrijft het bedrijf recordomzetten op deze datum; afgelopen jaar betrof dat 91.217 miljard Chinese yuan, ofwel 12,4 miljard euro.
Promoties
Zeshonderd internationale merken zullen dit jaar op de dag zelf live streamen op Tmall om reclame te maken voor hun merk. Alibaba lanceert eind oktober ook een augmented reality game met promoties en acties voor de feestdag. Meer dan een miljoen bedrijven werken samen met Alibaba om de dag te promoten.
Internationaal
Nieuw dit jaar is een pilot-programma dat Alibaba introduceert om wereldwijde handelaren te helpen verkopen buiten China. Het bedrijf wil graag dat internationale merken gaan verkopen aan internationale consumenten via zijn eigen Tmall. Alibaba is voornemens de komende tien jaar zaken te doen met 2 miljard klanten en 10 miljoen kleine bedrijven, merken en retailers.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Alibaba bereidt Singles' Day voor
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.