Twinkle | Digital Commerce

Nieuwe mobiele app voor Nike+

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:03

De mobiele app voor Nike+ is vernieuwd, om te beginnen in de VS. Gebruikers kunnen in de app fysieke winkelafspraken inplannen (één op één), experttips en uitnodigingen ontvangen en shoppen in een gepersonaliseerde mobiele omgeving.

This is a great time for Nike in the digital space’, vertelde Nike’s digitale voorman Adam Sussman deze week aan Fortune. Personalisatie, mede aan de hand van informatie over bijvoorbeeld (eerdere) sportprestaties en aankopen, is een belangrijk thema in de nieuwe app. Zo worden gebruikers gewezen op producten die bij hun niveau en aspiraties passen. In een feed worden steeds de nieuwste schoenen en kleren getoond die Nike op de markt brengt.

Het beste van Nike
De nieuwe Nike+ app is méér dan een geavanceerd mobiel koopkanaal, aldus Sussman. ‘De applicatie is in de kern gericht op service. Ze geeft klanten toegang tot het beste wat Nike te bieden heeft.’

Direct online
Nike boekt steeds meer van zijn inkomsten direct online. De digitale omzet kwam afgelopen boekjaar uit op circa anderhalf miljard dollar, 51 procent meer dan het boekjaar ervoor. In 2020 wil Nike 7 miljard euro directe e-commerce omzet realiseren.