De nieuwe Twinkle100, gemaakt voor en mét de e-commerce markt, is rijker dan ooit. Op 22 september wordt de kloeke uitgave gepresenteerd tijdens Shopping Today in Utrecht. Vooruitlopend daarop deelt de redactie vast een aantal interessante bevindingen.
Samen met het Centre for Market Inisghts (CMI) van de HvA heeft de redactie een kleine vijfhonderd bedrijven in binnen- en buitenland gevraagd mee te werken aan het onderzoek. Bijna de helft van die e-commerce organisaties heeft een plek gekregen in de Twinkle100, de Tweede100 van online retailers of de Travel30. MeasureWorks, Scooperz en SimilarWeb namen respectievelijk de performance, social media en traffic van de genoteerde bedrijven onder de loep.
12 feiten en cijfers uit de nieuwe Twinkle100 op een rij:
- 5 van de 10 grootste online retailers zijn in Nederlandse handen
- de 100 grootste online retailers boekten allemaal minstens 10.000.000 euro online omzet in ons land vorig jaar
- van hen beschikken er 98 over een Facebook-account, blijkt uit een analyse van Scooperz
- de omzet van de hekkensluiter in de Tweede100 ligt ruim 3 keer zo hoog als vorig jaar
- dat komt mede doordat voor het eerst bedrijven zijn meegenomen die niet in Nederland zijn gevestigd
- onder de retailers bevinden zich 3 supermarktketens, andere supers halen de publicatie niet
- de Travel30 heeft een nieuwe aanvoerder
- de helft van de 30 grootste online reisverkopers boekte afgelopen jaar 100 miljoen euro omzet of meer, de andere helft minder
- de gemiddelde leeftijd van alle opgegeven e-commerce verantwoordelijken is 34,7 jaar, blijkt uit de enquête
- een ruime meerderheid van de online verkopers geeft aan op een zelf ontwikkeld e-commerce platform te opereren
- de helft van de bedrijven in de nieuwe Twinkle100 scoort een nette bounce rate, aldus SimilarWeb, van onder de 30 procent
- MeasureWorks telde 13.856.550 bytes voor de zwaarste website
Veel en veel meer gedetailleerde informatie, ook over de toeleveranciers van ’s lands grootste online verkopers, vindt u in de nieuwe Twinkle100.
van de week de top 100 ontvangen en doorgebladerd.
bij diverse cijfers zet ik toch mijn vraagtekens. Dit moet toch beter kunnen lijkt me want veel mensen kijken hier toch naar.
een mooi voorbeeld vindt ik Koopjedeal. Staat niet in de top 100 maar in twinkle magazine staat een mooi stuk dat ze 30 mio draaien...