Twinkle | Digital Commerce

Bol.com houdt adverteerders binnenboord

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:16

Bol.com presenteert zich sinds gisteren officieel als advertentieplatform. Fabrikanten, leveranciers en verkooppartners kunnen reclame maken op de site. Wie daar op klikt blijft op Bol.com.


Met de introductie van Marketing & Media Services kunnen bedrijven op verschillende manieren reclame maken via de pure player. Zo kunnen ze betalen voor relevantie posities op Bol.com, dat dagelijks met ongeveer een miljoen bezoeken wordt vereerd.

Voor de zogenoemde 'Sponsored Products' sloot de Ahold-dochter een samenwerking met HookLogic. Bol.com is de eerste Nederlandse retailklant van het Amerikaanse bedrijf, dat ‘netwerkpartners’ als eBay en Auchan en adverteerders als Unilever en L’Oréal aan elkaar verbindt. Later dit jaar worden volgens HookLogic meer Nederlandse retailers aangesloten op het netwerk (HookLogic Exchange), namen zijn nog niet genoemd.

Gesloten omgeving
HookLogic specialiseert zich naar eigen zeggen in het tonen van gesponsorde productadvertenties om het bereik van online retailers optimaal te benutten. ‘De gesponsorde productadvertenties via HookLogic Exchange worden getoond tussen de andere producten en verwijzen naar de productpagina binnen de volledige winkelomgeving, zoals bij Bol.com’, schetst het bedrijf. De reclames verschijnen op de homepage, in de zoekresultaten, op de afzonderlijke pagina's en op relevante productinformatiepagina's. ‘Hierdoor blijft het aankoopproces binnen de gesloten omgeving van de retailer en dat verhoogt de conversie.’

Private Market
Buiten het Hooklogic-netwerk om kunnen merken ook direct bij Bol.com adverteren, via het zogenoemde Private Market-programma. Dat werkt verder hetzelfde: merken selecteren in welke productcategorieën zij willen adverteren en tegen welke prijs. Adverteerders betalen per klik.

Meer over Marketing & Media Services leest u hier.