Bijna eenderde van de Amerikaanse consumenten heeft in de afgelopen zes maanden etenswaren online besteld. Daarbij ging het vooral om snacks en niet-alcoholische dranken. Ook verse producten zijn in trek.
Dat blijkt uit een studie van Harris Poll onder tweeduizend consumenten die via hun smartphone een enquête invulden over hun online shopgedrag van het laatste half jaar.
Het bleek dat 31 procent van de consumenten in de afgelopen zes maanden etenswaren online had gekocht. Van de mensen die zeiden in deze periode iets (dus ook non-food) online te hebben gekocht, zegt 45 procent voedingsproducten in zijn winkelmandje te hebben gehad.
Studenten en ouders
Vooral millennials kopen hun etenswaren online; 36 procent van de 18- tot 34-jarigen maakte de gang naar het web. De food shoppers zijn vooral college graduates (35 procent), ouders (37 procent), wonend in een stedelijke omgeving (38 procent) en verdienen vaak minimaal vijftigduizend dollar per jaar. Onder dit salaris bestellen consumenten minder snel digitaal, luidt de conclusie van het onderzoek.
42 miljard dollar aan food
De Amerikaanse online food markt maakt dit jaar waarschijnlijk een groei door van 163 procent, uitkomend op 42 miljard dollar, zo schat Morgan Stanley. Volgens Internet Retailer spendeerden Amerikanen 2,3 procent van hun food budget online in 2015. Dit jaar komt dit uit op 6 procent, schat de vaktitel.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘Eenderde Amerikanen koopt etenswaren ook online’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.