Twinkle | Digital Commerce

Alcafashion.nl: geregistreerde pasvorm

2017-05-27
180101
  • 1:34

Het idee achter Alcafashion.nl is dat de huidige pasvorm van T-shirts in de maten XXL en groter niet altijd voldoet. Sinds half april kunnen mannen met een flinke buik voor basic T-shirts terecht in de webshop van Jaap Krijgsman.

Tekst: Danielle Scheffer

‘Deze mannen hebben extra ruimte nodig bij de buik, niet bij de schouders. Standaard T-shirts in extra grote maten zijn overal groot, waardoor ze bij dit type man slobberen rond borst en schouders en te lange mouwen hebben.’ Volgens Jaap Krijgsman, oprichter en mede-eigenaar van Alca Fashion, heeft de fashion-industrie een gat in de markt laten liggen bij de T-shirts voor mannen met een buikmaatje meer. Hij heeft daarom T-shirts laten ontwikkelen die goed aansluiten rond het lichaam van mannen met alleen een forse buik. De ondernemer heeft het nieuwe T-shirtmodel laten registreren bij het Bureau voor intellectuele eigendom van de Europese Unie, de EUIPO.

Krijgsman startte de webshop wegens ‘het simpele feit dat dit product zowel online als offline niet verkrijgbaar is. We kregen al snel veel herhalingsaankopen. Bij nabellen bleken de klanten blij met de nieuwe pasvorm.’ Dat sterkt Krijgsman in zijn gevoel dat hij met deze webshop op de goede weg zit. Zijn grootste uitdaging is nu bekendheid van het product te genereren onder de doelgroep. Alle marketing vindt online plaats via partnerships; het bedrijf maakt gebruik van diverse affiliate partijen. De T-shirts zijn ook te koop via Bol.com, en in diverse Europese landen verkoopt Alca Fashion via e-commerce platform Amazon.

Krijgsman runt de webwinkel met een partner en werkt samen met externe deskundigen als SEO-specialisten, webprogrammeurs en vertalers. Voor de logistiek is hij in zee gegaan met Active Ants en Byte is de hostingpartner. Over een jaar hoopt hij dat Alca Fashion als merk in Europa een grote naamsbekendheid heeft.

Dit artikel verscheen eerder in Twinkle 5-2016.