Twinkle | Digital Commerce

Zalando investeert in b2b via Le New Black

2017-05-27
180101
  • 1:02

Zalando investeert flink in het Franse b2b-modeplatform Le New Black. De pure player is minderheidsaandeelhouder geworden, naast de initiatiefnemers en investeerders van Fashion Capital Partners.

Le New Black is een initiatief van de oprichters van de modevakbeurs Rendez-vous. Op het platform zijn meer dan tienduizend retailers uit tachtig landen als Yoox Net-a-porter, Galeries Lafayette en nu Zalando verzameld, naast 250 luxemerken als Lanvin en Hugo Boss.

Management tools
Deze partijen krijgen via Le New Black tools in handen om hun online verkoopactiviteiten beter te stroomlijnen. Op de website is onder andere een smart order management functie, een buyer crm en een iPad order app te vinden die leden van Le New Black kunnen gebruiken voor hun business.

Verbeterslag
Met Zalando’s kennis van gebruikersinterface en usability moet de Duitse retailer voor een verbeterslag zorgen in de tools van het b2b-platform. In de loop van dit jaar vindt deze plaats.

E-commerce not done
E-commerce was onder veel luxemerken lange tijd een niet te betreden terrein. Labels als Louis Vuitton, Prada en Christian Louboutin doen nu wel al stappen in zelfstandige online verkoop. Ook wordt veel verkocht via verzamelplatformen als Net-a-porter.com en Yoox.com.