Ticketmaster start eind april met een test rond het indirect verkopen van tickets via Facebook. Geïnteresseerden van geselecteerde events kunnen straks via een affiliatekoopknop kaartjes aanschaffen.
Daadwerkelijk tickets kopen in Facebook, waarbij het social mediabedrijf alle betalingen afhandelt, wordt nog niet mogelijk, schrijft Buzzfeed. Wel komt er een koopknop op de social pagina die consumenten naar de juiste bestelplek binnen de website of app van Ticketmaster leidt. Facebook rekent vervolgens een standaard fee door.
Buy button en shopping tabblad
Facebook experimenteert al geruime tijd met e-commerce mogelijkheden in zijn website en apps. Een buy button op bedrijfspagina’s leidt consumenten naar de webwinkel van de onderneming, Amerikaanse retailers kunnen een storefront openen waarop bezoekers kunnen kopen en een shopping tabblad in de app biedt een overzicht van het aanbod in verschillende webshops.
Messenger
Ook zet het social mediabedrijf zijn Facebook Messenger-app in voor het inchecken van KLM- vluchten. Wellicht kunnen consumenten hierin straks ook hun vliegreizen boeken.
Lees ook:
Branchegeluiden: wat doet de koopknop in social media? (29-9-2015)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Ticketmaster verkoopt via Facebook
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.