Twinkle | Digital Commerce

Rituals en Coolblue zijn klantvriendelijkste retailers

2017-11-09
180101
  • 0:59

Rituals en Coolblue zijn de klantvriendelijkste retailbedrijven van ons land. Daarbij heeft Coolblue ook de Klantvriendelijkste Medewerker van Nederland. Beide partijen ontvingen gisterenavond een award tijdens het CustomerFirst Gala.

Jaarlijks wordt tijdens deze feestelijke avond door initiatiefnemers SAMR (SmartAgent MarketResponse) en Beeckestijn Business School de prijs voor het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland uitgereikt. Die ging dit keer naar KPN-dochter Simyo.

Branchewinnaars
Ook werden er acht branchewinnaars bekend. Voor hun benoeming is gelet op beschikbaarheid, beloftes nakomen, niet onnodig lastigvallen van klanten, niet moeilijk doen over formaliteiten, fouten toegeven en oplossen en oprechte betrokkenheid bij de klant. Rituals is winnaar in de categorie retail, Coolblue in de categorie online retail.

Letterlijke glimlach
Romano van Wetten, klantenservicemedewerker Team Social Media bij Coolblue, werd verkozen tot de Klantvriendelijkste Medewerker van Nederland. De jury: ‘Romano spande de kroon. Hij neemt de slogan van Coolblue - Alles voor een glimlach - heel letterlijk. Hij gaat daarbij zo ver dat hij zelfs op zijn vrije verjaardag naar Den Bosch is gereden om persoonlijk een tv, waarvan de levering niet goed was gegaan, bij de klant te bezorgen.’